W maju br. w segmencie miesięczników poradnikowych dla kobiet prawie wszystkie magazyny zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Naj Magazyn”. Zyskała jedynie „Kobieta i Życie”. Liderem zestawienia pozostały „Dobre Rady”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl sprzedaż ogółem „Dobrych Rad” (Grupa Burda) w maju br. wyniosła 407 133 egz. po spadku względem maja ub.r. o 9,36 proc.
Z czwartego na drugie miejsce awansowała „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer), która zanotowała wynik sprzedażowy na poziomie 368 383 egz. po wzroście o 8,26 proc. i jest to jedyny wzrost w zestawieniu.
Z pozycji drugiej na trzecią spadł “Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem wyniosła 360 563 egz., a strata - 13,32 proc.
Zdecydowanie największy spadek sprzedaży ogółem, wynoszący aż 35,89 proc. odnotował plasujący się na ostatniej pozycji „Naj Magazyn”, który sprzedał się w liczbie 67 181 egz. Od maja br. pismo to wydawane jest przez Wydawnictwo Bauer (wcześniej przez G+J Polska). Od połowy lipca br. zostało ono przekształcone z miesięcznika w dwutygodnik, odświeżone oraz wróciło do swego dawnego logo (więcej na ten temat).
Zobacz tabelę
W maju br. w stosunku do kwietnia br. największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący 14,54 proc. odnotował jednak „Naj Magazyn”, a najwięcej stracił tutaj „Świat Kobiety” - 14,90 proc.