Prasa 2016-01-23
13

Tylko „Dziennik Gazeta Prawna” i „Gazeta Polska Codziennie” na plusie. „Rzeczpospolita” straciła najwięcej (sprzedaż kioskowa)

W listopadzie ub.r. większość dzienników pod względem średniej sprzedaży w kioskach zanotowało spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Zyskały tylko „Dziennik Gazeta Prawna” i „Gazeta Polska Codziennie”, a liderem zestawienia tradycyjnie był „Fakt”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w listopadzie 2015 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 296 489 egz. W porównaniu do listopada 2014 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 4,32 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,89 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi był „Super Express” (Muator) ze średnim wynikiem na poziomie 140 103 egz., notując spadek o 6,84 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,32 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Zaś ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 3,87 proc. i wyniosła 106 858 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 68,04 proc.

Największym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), którego średni wynik poszedł do góry o 19,33 proc. do 10 046 egz. Tytuł ten awansował z miejsca siódmego na szóste.

Z kolei na siódmą lokatę spadła „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), która odnotowała największą stratę w zestawieniu. Jej wynik zmalał bowiem o 12,34 proc. do 7 773 egz.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Autor: Michał Kurdupski

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (13) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas