W sierpniu br. prawie wszystkie miesięczniki poradnikowe dla pań zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciła „Olivia”. Jedyny wzrost w zestawieniu odnotowała „Claudia”, a pozycję lidera obroniły „Dobre Rady”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl sprzedaż ogółem miesięcznika „Dobre Rady” (Grupa Burda) w sierpniu br. wyniosła 425 737 egz. po spadku względem sierpnia ub.r. o 16,12 proc.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer), która zanotowała wynik sprzedażowy na poziomie 378 343 egz., po spadku o 18,19 proc.
Natomiast na trzecią pozycję z drugiej spadł “Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem wyniosła 370 584 egz., a strata - 25,80 proc.
Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się może znajdująca się na miejscu piątym „Claudia” (G+J Polska). Jej sprzedaż ogółem w sierpniu br. poszła do góry o 10,70 proc. do 255 884 egz. W sierpniu br. cena tego pisma wynosiła 2,99 zł, a rok wcześniej - 3,99 zł.
Z kolei największy spadek wynoszący aż 33,23 proc. odnotowała plasująca się na ostatniej pozycji „Olivia” (Wydawnictwo Bauer), a sprzedała się ona w liczbie 117 688 egz. To był ostatni numer przed relaunchem tytułu.
Zobacz tabelę
W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący 22,33 proc. odnotowała już jednak „Olivia”. Z kolei jedyny spadek dotknął tutaj „Claudii” - jej wynik spadł o 6,41 proc.