W czerwcu br. Twitter i Pinterest osiągnęły rekordową odwiedzalność w Polsce - pierwszy serwis miał 2,53 mln, a drugi 1,26 mln użytkowników. Również ponad milion real users zanotował Instagram.
Z danych Megapanelu PBI/Gemius wynika, że w ciągu ostatniego roku Twitter zyskał w Polsce około miliona użytkowników. Od stycznia do października ub.r. serwis notował 1,2-1,5 mln real users. W marcu br. przekroczył już pułap 2 mln real users, a w późniejszych miesiącach osiągał kolejne rekordy odwiedzalności. W czerwcu mikroblog miał już 2,53 mln użytkowników.
Tym samym Twitter jest czwartym pod względem zasięgu serwisem społecznościowym w Polsce służącym do komunikacji (a nie np. wymiany plików jak Chomikuj czy zamieszczania i oglądania wideo jak YouTube). Pozycję zdecydowanego lidera zajmuje Facebook z 14,38 mln użytkowników w czerwcu, przed NK.pl (7,43 mln real users) i Google+ (3,62 mln real users). Większość takich witryn nie jest objęta audytem site-centric (wyjątkami są pod tym względem m.in. Chomikuj.pl i Fotka.pl).
>>> Jacy są polscy użytkownicy Twittera? (raport)
Potencjał marketingowy Twittera w kontekście jego rosnącej popularności analizowaliśmy już w lutym br. (przeczytaj ten tekst).
Zobacz tabelę
Rekordową odwiedzalność w Polsce w czerwcu br. zanotował też Pinterest. Miał 1,26 mln użytkowników, czyli ponad trzy razy więcej niż w jeszcze w kwietniu br. Popularność serwisu skokowo wzrosła w maju i czerwcu.
O perspektywach rozwoju Pinterestu i jego możliwościach dla marketerów pisaliśmy przed miesiącem (przeczytaj ten tekst).
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w czerwcu 2013 roku
Zobacz tabelę
Z kolei Instagram zanotował w czerwcu br. 84 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, ale to nadal ponad milion real users (dokładnie 1,096 mln). Skokowy wzrost popularności tego serwisu (oferującego tylko część opcji dostępnych w mobilnej aplikacji) we wcześniejszych miesiącach analizowaliśmy na początku sierpnia (zobacz szczegóły).
>>> Co marki i marketerzy mogą na Instagramie (opinie)
Zobacz tabelę