W marcu 2015 roku wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem była TVP1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła TV4, a najwięcej straciła ATM Rozrywka.
Pierwsze miejsce wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową utrzymała telewizyjna Jedynka - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w marcu 2015 roku w porównaniu do marca 2014 roku zmniejszył się o 7,53 proc. i wyniósł 16,09 proc.
Drugie miejsca zajął Polsat, który zanotował udział na poziomie 15,05 proc., po spadku w skali roku o 2,97 proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,18 proc. i wyniósł 11,46 proc. Z kolei na czwartej lokacie uplasował się TVN, którego udział zmalał o 0,70 proc. do 11,41 proc.
Pierwszą piątkę zamyka TVP Info - udział tego kanału poszedł w dół o 8,03 proc. do 5,50 proc.
Tuż za pierwsza piątką zestawienia znalazła się stacja TV Puls, która w marcu br. miała 5,16 proc. udziału, a rok wcześniej było to 5,07 proc. (oznacza to wzrost wynoszący 1,78 proc.).
Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 21,02 proc., pochwalić się mogła TV4, która awansowała z pozycji 8. na 7. Jej średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 4,26 proc.
Z kolei najwięcej straciła ATM Rozrywka - było to 15,85 proc. do 1,38 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 14. na 17.
Telewizja
|
Seniorzy oglądają głównie TVP1 i TVP2, ale ich udziały spadają. Zyskują Polsat, TVN7 i TV Puls
|
W grupie komercyjnej 16-49 w marcu 2015 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,71 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 6,02 proc.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 3,92 proc. do 13,53 proc. Natomiast na trzeciej pozycji sklasyfikowana została TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 10,14 proc., po spadku w skali roku o 13,04 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2 (9,85 proc.; do góry o 1,23 proc.).
Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie wiekowej zanotowała wzrost o 3,26 proc. do 6,96 proc. Natomiast dwa oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2, która rok wcześniej była ósma (4,64 proc. udziału; wzrost o 12,08 proc.).
W tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mógł Polsat Sport News, którego udział poszedł do góry o 27,27 proc. do 0,70 proc. Z kolei najwięcej straciła ATM Rozrywka - było to 29,54 proc. do 1,67 proc. udziału.
*- dane Stopklatka TV obejmują okres od 17 do 31 marca ub.r., gdy kanał ten był monitorowany. Stacja ruszyła 15 marca ub.r.
Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.