Telewizja 2014-04-02
13

TVP1 i TVP2 ostro w dół w marcu, TVN przed Polsatem w grupie komercyjnej

W marcu br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym pozostała TVP1, ale w grupie komercyjnej pierwszą pozycję utrzymała stacja TVN przed Polsatem. Spory wzrost zanotowała TV Puls, a mocno spadł udział Czwórki.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w marcu 2014 roku zajęła TVP1. Udział tego kanału względem marca 2013 roku zmniejszył się o 9,07 proc. i wyniósł 13,43 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej pozycji znalazł się TVN, którego udział zmalał o 4,80 proc. i wyniósł 12,68 proc. Na podium jest jeszcze Polsat z wynikiem na poziomie 12,44 proc., o 4,67 proc. niższym niż rok wcześniej. Czwarta lokata należała do TVP2, której udział wyniósł tylko 9,71 proc. Stacja ta zanotowała też największy spadek wśród stacji tworzących tzw. „wielką czwórkę” - było to 11,73 proc.

Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie zmalał z 52,14 proc. do 48,26 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał TVN7, którego udział zmalał o 3,13 proc. do 3,41 proc. Oczko niżej znalazł się natomiast także nadający w naziemnej telewizji cyfrowej kanał TV Puls, notujący największy wzrost w pierwszej dziesiątce rankingu. Jego udział poszedł do góry o 7,29 proc. i wyniósł 3,41 proc.

Najwięcej w top 10 stracił natomiast kanał TV4, który spadł z miejsca szóstego na dziewiąte. Zanotował on spadek o 18,39 proc., a jego wynik to 2,53 proc.

Zobacz tabelę

Autor: Patryk Pallus

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (13) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas