Nowym liderem oglądalności rynku telewizyjnego w zeszłym tygodniu wszystkich widzów została TVP1, w grupach 16-49 i 16-59 na prowadzenie wysunął się TVN. Największymi hitami były znane od lat seriale TVP - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię w zeszłym tygodniu, tj. w okresie od 21 do 27 listopada 2016 roku, zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 21 listopada oglądało 6,31 mln widzów, co przełożyło się na 37,99 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Drugie miejsce zajął serial „Ranczo”, który 27 listopada na antenie Jedynki oglądało 6,11 mln widzów, co dało stacji 34,25 proc. udziału.
Podium uzupełnia serial „Na dobre i na złe” TVP2 (4,88 mln widzów; 30,71 proc. udziału; emisja 23 listopada).
Czwarty był serial „Ojciec Mateusz” TVP2 (4,43 mln widzów; 27,71 proc. udziału; emisja 24 listopada), a dwa oczka niżej znalazła się telenowela „Barwy szczęścia” (3,93 mln widzów; 23,73 proc. udziału; emisja 21 listopada).
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu był „Teleexpress” TVP1, który 26 listopada obejrzało 4,11 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie „Wiadomości” TVP1 zgromadziło 3,74 mln widzów (emisja 27 listopada). 3,60 mln oglądających miały pokazane dwa dni wcześniej konkurencyjne „Fakty” TVN.
Wśród hitów tygodnia na 9. pozycji znalazła się transmisja PŚ w skokach narciarskich. Drugi konkurs sezonu 2015/2016, pokazany w TVP1 w sobotę, 26 listopada br., śledziło średnio 3,58 mln widzów, co przełożyło się na 29,79 proc. udziału.
Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się finałowy odcinek „Mam talent!” (3 mln widzów; emisja 26 listopada w TVN; 15. pozycja w zestawieniu).
Zobacz tabelęWśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj serial „M jak miłość”, który oglądało średnio 2,11 mln osób (31,05 proc. udziału).
Drugie miejsce zajął serial „Ranczo” (1,85 mln widzów; 24,94 proc. udziału), a podium uzupełnia film „Bogowie” pokazany w TVN (1,59 mln widzów; 27,92 proc. udziału).
W czołowej piątce znajdują się jeszcze serial „Na dobre i na złe” (1,44 mln; 23,20 proc.) oraz dziennik „Fakty” z 27 listopada br. (1,43 mln; 22,97 proc.).
Zobacz tabelę20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Zobacz tabelęUdział TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,42 pkt. proc. do 11,67 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,66 pkt. proc. do 11,41 proc.
Podium uzupełnia Polsat, który tydzień wcześniej był liderem. Udział tej stacji wyniósł 11,06 proc., po spadku o 0,91 pkt. proc.
Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,62 proc. (do góry o 0,08 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 42,51 proc. do 42,76 proc.
Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4 (3,98 proc.; do góry o 0,23 pkt. proc.).
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) nowym liderem został TVN, który awansował z miejsca drugiego. Stacja ta zwiększyła swój udział o 0,77 pkt. proc. do 14,43 proc. Na drugą lokatę spadł Polsat, którego wynik uplasował się na poziomie 12,91 proc., po spadku udziału o 1 pkt. proc.
Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają Jedynka (wzrost o 0,52 pkt. proc. do 7,52 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (spadek o 0,16 pkt. proc. do 7,17 proc.).
W grupie wiekowej 16-59 także liderem oglądalności został TVN (do góry o 0,66 pkt. proc. do 13,15 proc.), który wyprzedził Polsat (w dół o 0,96 pkt. proc. do 12,36 proc.).