W styczniu br. na pozycji lidera oglądalności wśród kanałów filmowych umocniła się stacja TVP Seriale. Największy wzrost w zestawieniu zanotował CBS Action, natomiast największe spadki - ex aequo Universal Channel i Cinemax 2.
Udział kanału TVP Seriale w styczniu 2014 roku względem analogicznego miesiąca rok wcześniej wzrósł o 61,63 proc. i ukształtował się na poziomie 1,39 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Drugie miejsce zajęła stacja AXN. W analizowanym miesiącu jej wynik wyniósł 0,64 proc., po spadku o 22,89 proc.
Na podium znalazł się jeszcze kanał Kino Polska, którego udział zmniejszył się o 34,18 proc. i uplasował się na poziomie 0,52 proc.
Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 100 proc., pochwalić się mógł kanał CBS Action, który awansował z miejsca 29. na 27. Jego średni udział w styczniu br. wyniósł 0,06 proc.
Z kolei najwięcej ex aequo straciły kanały Universal Channel i Cinemax 2, których udział zmalał o 50 proc. Średni miesięczny wynik tego pierwszego w styczniu br. wyniósł 0,12 proc. (stacja ta w rankingu spadła z miejsca 10. na 18), a drugiego - 0,02 proc. (spadek z pozycji 27. na 32.).
Zobacz tabelę
W grupie komercyjnej 16-49 w styczniu br. pozycję lidera oglądalności także zajęły TVP Seriale z udziałem na poziomie 1,60 proc., po wzroście o 49,53 proc.
Drugą lokatę zajął kanał AXN (0,83 proc. udziału; w dół o 17,82 proc.). Natomiast z miejsca piątego na trzecie awansował Polsat Film (0,68 proc.; + 74,36 proc.).
Największym wzrostem (wynoszącym 100 proc.) pochwalić się tutaj mogła stacja FOX. Z kolei najwięcej stracił Universal Channel - było to 64,29 proc.
Zobacz tabelę