W lipcu 2016 roku na pozycję lidera oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych awansowało TVP ABC. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Polsat JimJam, a na przeciwnym biegunie znalazł się Disney Junior.
Średni udział liderującego w rankingu kanału TVP ABC w lipcu 2016 roku wyniósł 0,86 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. W porównaniu do lipca 2015 roku wynik ten zwiększył się o 43,33 proc., a stacja ta na miejsce pierwsze awansowała z czwartego.
- Jest to efekt naszej konsekwentnej strategii programowej. Naszą ofertę formatujemy w zupełnie inny sposób niż dotychczas. Proponujemy widzom nowe atrakcyjne animacje oraz mądre i ciekawe audycje dla dzieci - mówi Justyna Karnowska, szefowa kanału TVP ABC.
Na drugą pozycję spadł Nickelodeon, którego udział w analizowanym okresie jednak poszedł do góry o 5 proc. do 0,84 proc.
Podium uzupełnia Cartoon Network, którego wynik w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 8,20 proc. i uplasował się na poziomie 0,56 proc.
Największym wzrostem udziału, wynoszącym 46,15 proc., pochwalić się mogła stacja Polsat JimJam, której udział poszedł do góry do 0,19 proc. (kanał ten awansował z miejsca 12. na 11.).
Z kolei największy spadek odnotował Disney Junior, który w zestawieniu spadł z lokaty 2. na 4. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 28,13 proc. do 0,46 proc. udziału.
Telewizja
|
Polo TV na czele oglądalności kanałów muzycznych. Disco Polo Music wyprzedziło 4FunTV (lipiec 2016)
|
Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce wśród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w lipcu 2016 roku należało do Polsatu. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem lipca 2015 roku zwiększył się o 1,55 proc. i wyniósł 9,82 proc.
Na drugim miejscu uplasował się TVN, którego udział wzrósł o 7,02 proc. i wyniósł 8,99 proc. Oczko niżej znalazł się Nickelodeon - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział wzrósł o 16,47 proc. do 7,99 proc.
Czwarte miejsce (po awansie z ósmego) zajął kanał TVP ABC, zyskujący 60,22 proc. do 5,80 proc.
Pierwszą piątkę uzupełnia Puls 2, który rok wcześniej był czwarty. Kanał ten zanotował spadek udziału o 8,47 proc. do 5,73 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.
W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Cartoon Network (5,44 proc. udziału; do góry o 1,68 proc.), Nick Jr (4,13 proc. udziału; + 60,08 proc.) i Disney Junior (3,47 proc.; - 26,17 proc.).
Zobacz tabelę