W styczniu 2014 roku na pozycję lidera oglądalności wśród stacji informacyjnych awansowała TVN24. Wyprzedziła kanał TVP Info, który zanotował największy spadek w zestawieniu. Z kolei najwięcej zyskał Polsat News.
Kanał TVN24, awansujący z miejsca drugiego na pierwsze, w każdej minucie w styczniu 2014 roku śledziło średnio 209 tys. widzów, czyli o 4,22 proc. więcej niż w styczniu 2013 roku, a jego udział w rynku telewizyjnym zwiększył się z 2,83 proc. do 2,87 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z kolei na drugą lokatę spadło TVP Info, którego średnia minutowa widownia zmalała najbardziej w zestawieniu, bowiem o 27,26 proc. i wyniosła 155 tys. osób. Natomiast udział tej stacji w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 0,88 pkt. proc. do 2,12 proc. Od września ub.r. kanał ten przestał emitować programy lokalne i zniknął z analogowych pakietów kablówek. Spowodowało to ogromny spadek oglądalności tej stacji, jednak z miesiąca na miesiąc wyniki TVP Info systematycznie się poprawiają (zobacz te dane).
Trzecią pozycję w zeszłym miesiącu zajął Polsat News. Jego widownia poszła do góry o 25,63 proc. do 85 tys. osób. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. Kanał ten w styczniu br. zanotował 1,16 proc. udziału w rynku telewizyjnym (rok wcześniej wyniósł on 0,95 proc.).
Natomiast oglądalność zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zwiększyła się o 11,59 proc. i wyniosła 14 tys. osób, a udział tej telewizji wzrósł o 0,02 pkt. proc. i wyniósł 0,20 proc.
W grupie komercyjnej 16-49 liderem pozostał kanał TVN24, notując wzrost udziału z 2,15 proc. do 2,23 proc. Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat News, którego udział w tej grupie wyniósł 0,91 proc. (wzrost o 0,14 pkt. proc.). Natomiast na ostatnią lokatę podium spadło tutaj TVP Info (0,79 proc.; spadek o 0,64 pkt. proc.).
Zobacz tabelę
Pełne dane o wszystkich stacjach w tym m.in. TVP Regionalna, Polsat Biznes i najpopularniejsze programy na drugiej stronie artykułu.
- 1
- 2