W 2009 roku TVN24 była zdecydowanym liderem kanałów tematycznych. Który kanał muzyczny, dla dzieci oraz sportowy widzowie wybierali najchętniej? - top 30 stacji w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Liderem kanałów tematycznych w 2009 roku była telewizja TVN24 - wynika z najnowszych danych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
W porównaniu z 2008 rokiem TVN24 zanotowała wzrost udziału w rynku o 0,07 punktu proc. do poziomu 3,13 proc.. Drugi kanał w rankingu - Disney Channel - zyskał 0,24 punktu proc. (1,03 proc.), utrzymując pozycję lidera kanałów dziecięcych (tuż za nim Mini Mini i Disney XD).
Wśród stacji muzycznych widzowie najchętniej wybierali Vivę Polska 0,63 proc. widowni (0,67 proc. w ub.r.). Za nią znalazły 4 fun TV i MTV.
Liderem w segmencie kanałów sportowych był Eurosport, który miał 0,53 proc. udziału w rynku (0,54 proc. przed rokiem), a za nim w zestawieniu znalazł się Polsat Sport z 0,52 proc. udziału w rynku (0,44 w ub.r.).
Najchętniej oglądanym kanałem filmowym był AXN (wzrost z 0,77 proc. do 0,79 proc.). Drugie miejsce należało do kanału Hallmark, a pierwszą trójkę uzupełniło Kino Polska z wynikiem 0,35 proc..
Liderem na rynku kanałów lifestylowych jest TVN Style przed TVN Turbo (odpowiednio 0,49 proc. i 0,39 proc. udziału w rynku).
Zobacz tabelę
W grupie 16-49, czyli docelowej dla stacji komercyjnych, pozycję lidera utrzymała telewizja TVN24.
W grupie 16-49 (miasta) zdecydowanym liderem TVN24 przed kanałem dla AXN.