Telewizyjne wydatki reklamowe w sierpniu 2007: Najwięcej zarobiła TVN, na drugim miejscu uplasował się Polsat - na czele kanałów tematycznych Polsat Sport. Reklamodawcą numer jeden Procter&Gamble, który wyprzedził Unilever.
W sierpniu 2007 roku największe cennikowe wpływy z reklam ze stacji telewizyjnych zanotował TVN - 107,1 mln zł, czyli o 27,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2006 r. Pozwoliło to stacji kierowanej przez Piotra Waltera awansować na pierwszą pozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej - wynika z danych firmy TNS OBOP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl (dane powstałe na podstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów).
Na drugie miejsce spadła telewizja Polsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 97,4 mln zł (10,2 proc. więcej niż w lipcu 2006 r.).
Na trzecim miejscu uplasowała się stacja TVP1 z kwotą 93,6 mln zł, o 34,7 proc. wyższą niż rok wcześniej.
Natomiast TVP2, czwarta w rankingu, odnotowała wzrost wpływów z reklam na poziomie 46,5 proc., do 54,5 mln zł.
Pierwszą piątkę zamknął Polsat Sport z kwotą 16,6 mln zł, który zarobił najwięcej spośród wszystkich kanałów tematycznych.
Zobacz tabelęZobacz tabelę
X - rok wcześniej stacja znajdowała się poza TOP20
* - powyższy ranking uwzględnia stacje wprowadzone przez TNS OBOP
do monitoringu reklamowego w marcu 2007 (AXN, TV Puls, Vh1,
4fun.TV, Kino Polska, MiniMini, Polsat Sport, Polsat Zdrowie i
Uroda, Zone Europe)
Top 20 reklamodaców
Procter & Gamble, Unilever-Bestfoods i Henkel to firmy, które
przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w sierpniu 2007
r.