Liderem oglądalności wśród widzów mieszkających w dużych miastach mających ponad 100 tys. mieszkańców w tym roku jest TVN, a na podium plasują się jeszcze: TVP1 i Polsat, który jako jedyny z wielkiej czwórki poprawił wynik - top 40 stacji w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.
W okresie od 1 stycznia do 28 września 2015 roku liderem rynku telewizyjnego, wśród wszystkich widzów z miast powyżej 100 tys. mieszkańców, był TVN. Średni dobowy udział tego kanału wyniósł 12,02 proc. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. zmniejszył się on o 7,04 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję zajęła TVP1, której udział w analizowanym okresie zmalał o 4,22 proc. do 10,90 proc. Podium uzupełnia Polsat. Jego średni dobowy wynik poszedł do góry o 3,82 proc. do 10,87 proc.
Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2, której udział wyniósł 7,81 proc. Zmalał on najbardziej w czołowej dziesiątce, bowiem o 8,55 proc.
Łączny udział czterech głównych stacji w okresie od 1 stycznia do 28 września br. wyniósł 41,60 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 43,32 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka informacyjny kanał TVN24. Jego udział zmniejszył się o 3,82 proc. do 4,28 proc. TVP Info, które ostatnio pokonuje TVN24 w grupie wszystkich widzów, tu zajęło 9. miejsce. Kanał ten zanotował największy wzrost w top10, wynoszący 22,92 proc., a jego wynik wzrósł do 2,36 proc.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN7 (3,37 proc.; spadek o 0,59 proc.), TV Puls (3,26 proc.; do góry o 10,14 proc.), TV4 (2,75 proc.; + 21,15 proc.) i Puls 2 (1,62 proc.; + 22,73 proc.).
Zobacz tabelę