W lutym 2015 roku wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem była TVP1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło TV6, a najwięcej straciła TVP2.
Wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową w lutym 2015 roku pierwsze miejsce utrzymała telewizyjna Jedynka - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do lutego 2014 roku zmniejszył się o 13,45 proc. i wyniósł 15,89 proc.
Drugie miejsca zajął Polsat, który zanotował udział na poziomie 14,69 proc., po wzroście w skali roku o 0,69 proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 17,42 proc. i wyniósł 11,57 proc. - jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu. Z kolei na czwartej lokacie uplasował się TVN, którego udział zmalał o 5,47 proc. do 10,54 proc.
Pierwszą piątkę zamyka TVP Info - udział tego kanału poszedł do góry o 2,52 proc. do 5,70 proc.
Tuż za pierwsza piątką zestawienia znalazła się stacja TV Puls, która w lutym br. miała 5,19 proc. udziału, a rok wcześniej było to 4,90 proc. (oznacza to wzrost wynoszący 5,92 proc.).
Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 31,66 proc., pochwalić się mogła stacja TV6, która awansowała z pozycji 12. na 10. Jej średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 2,62 proc.
W grupie komercyjnej 16-49 w lutym 2015 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,52 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - wzrost o 2,94 proc.
Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN, którego udział jednak zmniejszył się o 3,15 proc. do 12,01 proc. Natomiast na trzecią pozycję spadła TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 9,64 proc., po spadku w skali roku o 27,95 proc. - największym w zestawieniu. Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2 (9,24 proc.; w dół o 17,28 proc.).
Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie wiekowej zanotowała wzrost o 9,77 proc. do 7,30 proc. Natomiast oczko niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2, która rok wcześniej była siódma (5,18 proc. udziału; wzrost o 14,35 proc.).
Także i w tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mogła stacja TV6, której udział poszedł do góry o 34,69 proc. do 3,65 proc.
Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.