Telewizja 2008-07-17
0

TV Puls: koniec programu informacyjnego, będą duże zwolnienia

Rada nadzorcza TV Puls podjęła decyzję o zdjęciu z anteny programu informacyjnego "Puls Raport". Ostatnie wydanie dziennika wyemitowano wczoraj o 18.30. Stacja tłumaczy swoje posunięcie wyłącznie "przyczynami biznesowymi".

Decyzja o likwidacji programu informacyjnego zaskoczyła i zszokowała cały zespół "Puls Raportu". Ogłoszono ją na zebraniu wczoraj popołudniu, na kilka godzin przed emisję ostatniego wydania serwisu. Pojawili się na nim prezes stacji Dariusz Dąbski i Amerykanie reprezentujący News Corp. Ruperta Murdocha, który jest mniejszościowym udziałowcem stacji.

- Zdjęcie programu tłumaczyli złymi decyzjami spółki podjętymi przez poprzedniego prezesa - mówi nam Amelia, Łukasiak, szefowa programów informacyjnych w Pulsie - Wcześniej nie było żadnych sygnałów, że tak może się stać. W planach było nowe studio, a wyniki programu szły w górę. Np. ostatnio wydania o 22.00 oglądało ponad 200 tys. widzów przy udziale w rynku na poziomie 2 proc., czyli wyższym niż mają inne pozycje nadawane w stacji - dodaje Łukasiak.

To było jednak za mało, aby spełnić biznesowe oczekiwania akcjonariuszy. - Przy tym zasięgu, który mamy obecnie, przy tej oglądalności, którą mamy obecnie nie udało się zrealizować celów, które sobie zakładaliśmy. Dysproporcja między kosztami utrzymania, a przychodami była zbyt duża - mówi prezes stacji Dariusz Dąbski. Dodaje, że decyzja o likwidacji "Puls Raportu" nie była nagła, ale została poprzedzona dogłębną analizą "wielu światowej klasy fachowców". W jej efekcie z Pulsem będzie musiało pożegnać się od 150 do 200 osób pracujących przy serwisie informacyjnym stacji.

Zgodnie z nową strategią TV Puls ma teraz położyć większy nacisk na realizację "programów rozrywkowych i rodzinnych". Nie zrezygnuje jednak z publicystyki. - Mamy ambicję stworzyć bardzo dobrą publicystykę, dziś jednak za wcześnie jeszcze, by mówić o konkretnych programach - mówi prezes, który nie zdradza na razie, kto będzie przygotowywać te audycje. - Trudno sobie wyobrazić, aby programy publicystyczne funkcjonowały bez materiałów przygotowanych przez redakcję informacyjną. To naczynia połączone - komentuje jeden z dziennikarzy stacji.

puls

"Puls Raport" wystartował na antenie Pulsu po relaunchu stacji pod koniec października 2007 roku. Dziennik emitowany był o 18.30 (od maja br., wcześniej ukazywał się o 19.30) i 22.00. W czerwcu br. średnia oglądalność wydania o 18.30 wyniosła 48 tys. widzów (udział 0,55 proc.), a tego o 22.00 - 116 tys. widzów (udział 0,89 proc.). Dane AGB Nielsen Media Research.

puls2

Autor: pp / pap

Więcej informacji: Puls, Puls raport, TV Puls

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Strona Główna Newsletter