W drugim kwartale br. użytkownicy Blika zrealizowani za jego pośrednictwem transakcje zakupowe online o łącznej wartości 8,58 mld zł. W tym samym czasie kartami wydano 5 mld.
Z najnowszego raportu Blika wynika, że trzy czwarte wszystkich transakcji aplikacją realizowanych jest w internecie. W drugim kwartale br. było ich 73 miliony.
Pod tym względem Blik już znacznie wyprzedził karty. Narodowy Bank Polski opublikował właśnie dane dla kart płatniczych po drugim kwartale 2020 roku. Wynika z nich, że klienci zapłacili nimi w tym czasie 33,6 mln razy.
W drugim kwartale br. znacząco wzrosła wartość transakcji przez internet. W przypadku Blika do 8,58 mld w stosunku do 5,97 mld w pierwszym kwartale, co oznacza wzrost o 43 proc. rdr. Natomiast w przypadku kart o jedną czwartą - do 5 mld zł z 4 mld zł.
- Bez wątpienia ogromne kwartalne wzrosty liczby i wartości transakcji BLIKIEM w drugim kwartale to efekt przesunięcia zakupów ze sklepów stacjonarnych do sieci. Wynika to oczywiście z lockdownu oraz obaw wielu z nas o kupowanie w tradycyjnych miejscach, gdzie często gromadzą się większe grupy ludzi - komentuje Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika.
Technologie
|
Blik: 175 mln zrealizowanych transakcji w pierwszym półroczu 2020 roku i 5,5 mln użytkowników
|
Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości Blika tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.
Udziałowcami spółki PSP są: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, Banku Pekao S.A, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Bankowe, Nest Banku i banków spółdzielczych zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej, a także w Banku BPS i bankach spółdzielczych Grupy BPS.