Zorganizowany w miniony weekend przez Polsat Sopot TOPtrendy Festiwal 2008 miał największą oglądalność spośród wszystkich dotychczasowych sześciu edycji imprezy. Na reklamach wyemitowanych wokół trzech dni festiwalu stacja zarobiła prawie 7 mln zł.
Z danych AGB Nielsen Media Research wynika, iż TOPtrendy 2008 oglądało średnio 2,56 mln widzów, co dało emitującemu imprezę Polsatowi 25,95 proc. udziału w grupie 4+ i 27,97 proc. w komercyjnej 16-49.
Największą popularnością cieszył się nadany w niedzielę, po raz pierwszy na żywo Kabareton, który trzeciego dnia imprezy obejrzało 3,86 mln osób przy udziale w rynku na poziomie 36,19 proc.
Średnia widownia piątkowego koncertu Top i recitalu T.Love wyniosła 2,16 mln widzów (udział 23,86 proc.), a sobotni koncert Trendy i jubileusz Krzysztofa Krawczyka przyciągnęły przed telewizory przeciętnie 1,7 mln osób (udział 16,95 proc.)
Zobacz tabelę
Średnio w czasie emisji całego festiwalu Polsat był liderem rynku
telewizyjnego. Na drugim miejscu znalazła się TVP 1 (średnio 2,1
mln widzów), a dalej uplasowały się TVP 2 (1,73 mln) i TVN (1,19
mln).
Tegoroczny festiwal pokonał w oglądalności imprezę sprzed dwóch
lat, która do tej pory miała największą widownię spośród wszystkich
edycji TOPtrendy - oglądało ją średnio 2,37 mln osób przy udziale w
rynku wynoszącym 21,31 proc.
- Bardzo nas cieszy, że rosnące zaufanie widzów jak i sponsorów festiwalu dają solidne podstawy do jego rozwoju. Jest to ogromny sukces całego zespołu pracującego przy festiwalu - komentuje Mirosław Błaszczyk, prezes Telewizji Polsat.
Zobacz tabelę
Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy
Polsatu wyniosły 6,9 mln zł (dane cennikowe bez uwzględnienia
rabatów).
Festiwal TOPtrendy 2008 przyciągnęły przed telewizory głównie kobiety, widzów w wieku powyżej 30 roku życia, mieszkańców średnich i dużych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
Zobacz tabelę