Szóstą edycję programu „Top model” oglądało w TVN średnio 1,52 mln widzów, o 190 tys. mniej niż gromadziła emitowana rok temu piąta seria reality-show. TVN w czasie emisji formatu był wiceliderem wśród wszystkich widzów i pierwszy w grupie 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 17,86 mln zł.
TVN szóstą serię „Top model” pokazywał we wtorki o godz. 21.30 w okresie od 6 września do 29 listopada br. Średnia oglądalność reality-show wyniosła 1,52 mln widzów. Przełożyło się to na 10,93 proc. udziału wśród wszystkich widzów, 16,47 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 13,67 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej osób obejrzało odcinek „Top model 6” pokazany 4 października br. Zgromadził on przed telewizorami 1,77 mln widzów.
Zobacz tabelęNajnowsza edycja „Top model” miała o 190 tys. osób niższą widownię niż emitowana rok temu piąta odsłona formatu. Wówczas program gromadził 1,71 mln widzów, a jego udział w rynku wynosił 12,19 proc. w 4+ i 17,84 proc. w 16-49. Poprzedni sezon formatu pokazywany był jednak w inny dzień - w poniedziałki, ale również o godz. 21.30.
W paśmie nadawania szóstej serii „Top model” TVN był wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce zajęła TVP2, nadająca w tym czasie kulisy „M jak miłość” i „Magazyn Ekspresu Reporterów”, co dało jej 16,58 proc. udziału. Trzeci był Polsat (kocówka Hell’s Kitchen” i filmy fabularne; 10,72 proc.), a czwarta - TVP1 (gł. „Komisja morderstw” i mecze piłki nożnej; 9,11 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie wiekowej 16-59. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 TVN był liderem, a dalej uplasowały się: Polsat, Dwójka i Jedynka.
Zobacz tabelę
Wpływy z reklam pokazanych przy premierowych odcinkach szóstej serii formatu wyniosły 17,86 mln zł, podczas gdy piąta seria przyniosła TVN 20,86 mln zł z reklam (dane cennikowe, bez rabatów).
Zwycięzcą 6. edycji „Top model” został Patryk Grudowicz.
Telewizja TVN nie podjęła jeszcze decyzji w sprawie kontynuacji programu.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 11,30 proc.