Nowym liderem sprzedaży w segmencie dwutygodników poradnikowych został we wrześniu br. magazyn “Tina”, notując jedyny wzrost w zestawieniu. Najwięcej straciła ponownie “Pani Domu”.
Średnia sprzedaż ogółem “Tiny” (Wydawnictwo Bauer) we wrześniu br. wyniosła 564 134 egz. i była wyższa niż rok wcześniej aż o 32,6 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Pozwoliło to awansować temu tytułowi z miejsca drugiego na pierwsze.
“Tina” zwiększyła sprzedaż mimo wrześniowej podwyżki ceny z 0,99 zł do 1,20 zł. Jednak wraz z nią dwutygodnik zwiększył objętość, wprowadził nowe działy i został wsparty kampanią reklamową (więcej na ten temat).
Z pozycji lidera na drugą spadła “Przyjaciółka” (Edipresse Polska). Jej średni wynik to 479 757 egz. po spadku sprzedaży o 1 proc. Tytuł ten od sierpnia br. kosztuje 1,10 zł, wcześniej 0,99 zł.
Natomiast średnia sprzedaż ogółem trzeciej w rankingu “Pani Domu” (Edipresse Polska) we wrześniu br. wyniosła 290 726 egz. i była o 9,3 proc. niższa niż rok wcześniej. Magazyn ten zanotował największy spadek w zestawieniu (jego cena jest najniższa w segmencie i wynosi 0,99 zł).
Zobacz tabelę
We wrześniu br. w porównaniu do sierpnia br. wzrost odnotowała tylko “Tina” (wyniósł on 27,9 proc.). Najwięcej (7,9 proc.) straciła zaś “Przyjaciółka”.