Nadawany w TVP 2 program “The Voice of Poland” po trzech tygodniach emisji ma mniej widzów niż osiągają emitowane w tym samym paśmie propozycje TVN i TVP 1. Wygrywa on jednak z Polsatem, a widownia show rośnie.
Średnio sześć pierwszych odcinków “The Voice of Poland” obejrzało 2,18 mln widzów, co przełożyło się na 16,30 proc. udziału w grupie + i 14,87 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measuerment dla Wirtualnemedia.pl. Oglądalność programu idzie jednak do góry. Pierwsze dwa wydania talent-show zgromadziły 1,96 mln oglądających, a dwa ostatnie - 2,38 mln.
Mimo słabych wyników formatu są one i tak lepsze niż te, które TVP 2 osiągała rok wcześniej w tym samym paśmie emisji. Miała one wtedy 2 mln widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 14,72 proc. i 11,72 proc.
Dwójka w paśmie emisji “The Voice of Poland” zajmuje trzecie miejsce pod względem udziału w rynku. Liderem jest TVN, nadający w tym czasie “Mam talent!” i początek filmu fabularnego, co daje tej stacji 22,83 proc. udziału w grupie 4+ i 25,93 proc. w 16-49. Drugie miejsce zajmuje TVP 1, nadająca wówczas filmy (18,87 proc. i 16,47 proc.). Gorzej od TVP 2 wypada natomiast Polsat z udziałami na poziomie 11,05 proc. i 12,17 proc.(także nadaje wtedy filmy).
>>> Dwójka broni udziału Nergala w swoim show (przeczytaj cały list)
“The Voice of Poland” nadawany jest równolegle z TVP 2 na antenie kanału TVP HD. Po sześciu odcinkach widownia programu w tej stacji wyniosła 118 tys. widzów, co dało 0,88 proc. udziału w 4+ i 1,20 proc. w 16-49.
Dane telemetryczne pokazują, że talent-show śledzą głównie kobiety, osoby w średnim wieku i starsi oraz mieszkańcy wsi i małych miast.
>>> Szef Rady Etyki Mediów: filozofia życiowa Nergela nie godzi w misyjność TVP
W programie “The Voice of Poland” poszukiwany jest najlepiej śpiewający wokalista, na którego czeka międzynarodowy kontrakt płytowy. Jurorami-trenerami w show są Kayah, Ania Dąbrowska , Andrzej Piaseczny i Adam “Nergal” Darsku. Format prowadzi Hubert Urbański, a za jego produkcję odpowiada Rochstar.
Widownia “The Voice of Poland” odcinek po odcinku
Oglądalność konkurencji w czasie emisji show
Profil widowni “The Voice of Poland”