Od kwietnia tygodnik „Tempo”, wydawany pod marką „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska), przestanie być samodzielnym tytułem. Stanie się comiesięcznym dodatkiem do tego dziennika - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Z rynku definitywnie znika natomiast miesięcznik „Mecz”.
Ostatni numer „Tempa” w obecnej formule ukazał się w środę 25 marca. Od kwietnia „Tempo” będzie dodawane do piątkowych wydań „PS” w ostatni lub przedostatni piątek miesiąca. Wydawca zapewnia, że cena wydania dziennika z magazynem nie przekroczy 5 zł.
- Planujemy, aby kalendarz wydawniczy „Tempa” łączył się z kalendarzem istotnych wydarzeń sportowych, dlatego magazyn, który ukaże się pod koniec kwietnia będzie zdominowany przez tematy związane z polską piłką: kończący się sezon Ekstraklasy i finał Pucharu Polski - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Pol, redaktor naczelny „Przeglądu Sportowego”.
RASP nie ujawnia przyczyn decyzji o zmianie formuły wydawania magazynu. W przypadku dużego zainteresowania ze strony czytelników ma zostać zwiększona liczba planowanych wydań „Tempa” w miesiącu. Wydawca nie odpowiedział na nasze pytania, czy w związku ze zmianą cyklu wydawniczego nastąpią zwolnienia w redakcji pisma.
„Tempo” powstało w październiku ub.r. z przekształcenia „Tygodnika Przeglądu Sportowego”. Tytuł zyskał zupełnie inną szatę graficzną, a także pojawili się w nim nowi felietoniści (więcej na ten temat). Magazyn kosztował 3,90 zł.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wydawca nie ujawnia wyników sprzedaży „Tempa", tytuł nie jest też kontrolowany przez ZKDP. Z danych Związku wynika natomiast, że średnia sprzedaż ogółem dziennika „Przegląd Sportowy” w styczniu br. wynosiła 28 555 egz. (więcej na ten temat).
Ponadto z rynku znika miesięcznik „Mecz” poświęcony zagranicznym ligom piłkarskim. Będący w sprzedaży od początku tygodnia kwietniowy numer jest ostatnim wydaniem tytułu, co potwierdził na Twitterze wicenaczelny „Przeglądu Sportowego” Przemysław Rudzki.
Łapcie w locie białego kruka, ostatni numer Meczu, kolejnych nie będzie. Dziękuję bardzo wszystkim Czytelnikom. pic.twitter.com/nb02kENX3c
— Przemysław Rudzki (@Rudzki77) marzec 26, 2015
„Mecz” pojawił się na rynku w grudniu 2013 roku, początkowo był poświęcony tylko angielskiej lidze piłkarskiej. W sumie ukazało się jego 15 wydań.
Co ciekawe, w ostatnim numerze znajduje się zapowiedź kolejnego. Przemysław Rudzki wyjaśnił na Twitterze, że podczas redagowania wydania nie było jeszcze wiadomo, że tytuł znika z rynku. Dodał, że sprzedaż miesięcznika utrzymywała się na stabilnym poziomie (tak samo jak „Tempo” nie został on zgłoszony do ZKDP).