Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski zapowiedział, że firma pod koniec br. zacznie budowę hal zdjęciowych przy swojej głównej siedzibie na ul. Woronicza w Warszawie. Po ich powstaniu nadawca będzie mógł we własnych zakresie realizować więcej dużych produkcji.
O planach budowy swoich hal Jacek Kurski powiedział w wywiadzie w tygodniku „Sieci”. Wyjaśnił, że obecnie TVP ma ograniczone możliwości realizowania we własnym zakresie dużych produkcji.
- Brakuje nam własnych hal i sprzętu, aby ją zrealizować. Dziś bywa tak, że nasze wszystkie studia są zajęte. Dlatego nie możemy produkować u siebie „The Voice Kids” ani „Koła Fortuny” - stwierdził.
- Pod koniec roku ruszymy z budową profesjonalnych, wielofunkcyjnych hal zdjęciowych, tu, na Woronicza. Mają mieć elastyczne łączniki, dzięki czemu będziemy mogli wyciszyć drgania i jednocześnie realizować dwie lub trzy produkcje - zapowiedział Kurski.
Przypomnijmy, że Telewizja Polska, w siedzibie swoich programów i kanałów informacyjnych przy placu Powstańców Warszawskich, zaczęła budowę nowego studia. Mają z niego być nadawane programy TVP Info i „Wiadomości”. Pod koniec grudnia Jacek kurski deklarował, że studio ma zostać oddane do użytku jesienią br. Jednocześnie TVP Info zyska nową oprawę graficzną.
Telewizja Polska w lipcu br. zawarła umowę pożyczki w wysokości 800 mln zł ze Skarbu Państwa, z czego otrzymała już 500 mln zł. Kierownictwo publicznego nadawcy zapowiadała, że połowa tych środków zostanie przeznaczona na rozwój technologiczny.
Pod koniec ub.r. w ramach nowelizacji zeszłorocznego budżetu przyznano mediom publicznym 980 mln zł rekompensaty za wpływy z abonamentu utracone w latach 2010-2017 wskutek zwolnienia z tej opłaty niektórych grup społecznych. Z tej puli Telewizja Polska dostanie 860 mln zł.
W 2016 roku Telewizja Polska zanotowała 872 mln zł wpływów z reklam (o 5,4 proc. mniej niż rok wcześniej) i 365,5 mln zł z abonamentu radiowo-telewizyjnego (o 9,6 proc. mniej niż w 2015 roku). W minionym roku nadawca miał 180 mln zł straty. Z kolei od stycznia do sierpnia ub.r. nadawca zanotował 27 mln zł straty.