Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce jest „Tele Tydzień”, a wśród dwutygodników na czele znajduje się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od grudnia 2015 roku do maja 2016 roku sięgało 20,88 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 3,03 pkt. proc. - największy w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 15,22 proc. respondentów (spadek o 0,87 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 11,62 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 12,88 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie w okresie od grudnia ub.r. do maja br. zadeklarowało 9,01 proc. pytanych, co oznacza spadek o 1,66 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 6,29 proc. czytelników, czyli o 0,35 pkt. proc. mniej, niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Zdecydowanie największy wzrost zanotował „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media), który awansował z miejsca 12. na 7. Jego wynik zwiększył się o 0,88 pkt. proc. do 4,61 proc.
![]() |
„Dziennik Gazeta Prawna” z największym wzrostem czytelnictwa. „Przegląd Sportowy” wyprzedził „Super Express” w 16-59
|
W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali grudzień 2015 - maj 2016 również był „Tele Tydzień”, którego wynik zmniejszył się o 3,60 pkt. proc. do 20,36 proc. Na drugim miejscu uplasowało się „Życie na Gorąco” (13,13 proc.; w dół o 1,61 pkt. proc.), a podium uzupełnia „Chwila dla Ciebie” (10,52 proc.; - 1,62 pkt. proc.).
Zobacz tabelęPo najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od grudnia ub.r. do maja br., czyli po „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 10,92 proc. respondentów, czyli o 0,85 pkt. proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała stratę czytelnictwa z 11,57 proc. do 9,97 proc.
Na podium znalazła się jeszcze „Tina” (Wydawnictwo Bauer), która przed rokiem była czwarta. Jej czytelnictwo poszło do góry o 0,04 pkt. proc. i wyniosło 8,56 proc.
Zobacz tabelęRównież wśród czytelników z grupy komercyjnej na czele znalazła się „Przyjaciółka”. Jej wynik zmniejszył się tutaj o 1,83 pkt. proc. do 9,13 proc.
Zobacz tabelęBadanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2014 do maja 2015 roku na losowej próbie 11 833 przypadków oraz od grudnia 2015 do maja 2016 roku na losowej próbie 10 218 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 9 352 i 7 936 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.