W pierwszych trzech kwartałach 2013 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce pozostał „Tele Tydzień”. W raporcie Wirtualnemedia.pl prezentujemy ranking 327 pism.
Średnia sprzedaż ogółem telewizyjnego tygodnika „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2013 roku wyniosła 909 926 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku była niższa o 7,42 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu uplasował się najpopularniejszy tygodnik yellow, czyli „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 1,91 proc. do poziomu 608 029 egz.
Ostatnią pozycję podium zajął poradnikowy miesięcznik „Dobre Rady” (Grupa Burda), który awansował z miejsca ósmego. W okresie od stycznia do września 2013 ub.r. średnia sprzedaż ogółem tego pisma wyniosła 381 605 egz. W stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku jego wynik jednak zmalał o 5,36 proc.
Czwarta pozycja należała do „To & Owo”, którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 7,67 proc. do 378 616 egz. Mimo spadku sprzedaży telewizyjnemu tygodnikowi Wydawnictwa Bauer udało się awansować o trzy miejsca.
Oczko niżej uplasowała się poradnikowa „Przyjaciółka” (Edipresse Polska), będąca najchętniej kupowanym dwutygodnikiem. W pierwszych dziewięciu miesiącach ub.r. jej średni wynik sprzedażowy wyniósł 373 879 egz., po spadku o 18,06 proc. W analogicznym okresie 2012 roku zajmowała ona czwarte miejsce.
Najlepiej sprzedający dziennik, czyli „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), awansował z pozycji dwunastej na dziesiątą ze średnim wynikiem na poziomie 341 197 egz., czyli jednak o 10,81 proc. niższym niż rok wcześniej.
W pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się jeszcze takie tytuły jak: „Tele Świat” (dwutygodnik Wydawnictwa Bauer; 371 264 egz.; w dół o 2,35 proc.), „Przyślij Przepis” (kulinarny miesięcznik Grupy Burda; 368 706 egz.; spadek o 20,42 proc.), „Party” (dwutygodnik people Edipresse Polska; 359 572 egz.; w dół o 19,62 proc.) oraz „Przepisy Czytelników” (miesięcznik Phoenix Press; 346 296 egz.; w dół o 11,91 proc.).
Zobacz tabelęNa kolejnych podstronach pozostała część rankingu