Prasa 2016-07-04
1

„Tele Tydzień” na czele, „Gość Niedzielny” z największym wzrostem (dane PBC tygodników i dwutygodników)

Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce jest „Tele Tydzień”, a wśród dwutygodników na czele znajduje się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od listopada 2015 roku do kwietnia 2016 roku sięgało 20,74 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 3,17 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 14,70 proc. respondentów (spadek o 1,20 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 11,05 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 12,81 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br. zadeklarowało 9,07 proc. pytanych, co oznacza spadek o 1,14 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 6,41 proc. czytelników, czyli o 0,11 pkt. proc. więcej, niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Zdecydowanie największy wzrost zanotował „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media), który awansował z miejsca 12. na 7. Jego wynik zwiększył się o 0,99 pkt. proc. do 4,70 proc.

Zobacz tabelę

W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali listopad 2015 - kwiecień 2016 również był „Tele Tydzień”, którego wynik zmniejszył się o 3,33 pkt. proc. do 20,37 proc. Na drugim miejscu uplasowało się „Życie na Gorąco” (12,73 proc.; w dół o 1,98 pkt. proc.), a podium uzupełnia „Chwila dla Ciebie” (10,02 proc.; - 2,09 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br., czyli po „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 10,82 proc. respondentów, czyli o 1,04 pkt. proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała stratę czytelnictwa z 11,38 proc. do 9,79 proc.

Na podium znalazła się jeszcze „Tina” (Wydawnictwo Bauer), która przed rokiem była czwarta. Jej czytelnictwo poszło do góry o 1,03 pkt. proc. i wyniosło 8,82 proc.

Zobacz tabelę

Również wśród czytelników z grupy komercyjnej na czele znalazła się „Przyjaciółka”. Jej wynik zmniejszył się tutaj o 1,75 pkt. proc. do 9,24 proc.

Zobacz tabelę

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2014 do kwietnia 2015 roku na losowej próbie 13 559 przypadków oraz od listopada 2015 do kwietnia 2016 roku na losowej próbie 10 041 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 10 765 i 7 810 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Autor: mk

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas