W lipcu 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Ekran TV”. Zyskały za to „Tele Max” i „Super TV”, które rok wcześniej były jeszcze tygodnikami.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w lipcu 2014 roku wyniosła 311 904 egz. Była ona o 8,33 proc. mniejsza niż w analogicznym miesiącu 2013 roku.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on wynik na poziomie 161 211 egz., po spadku o 6,32 proc.
Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 147 953 egz., podczas gdy rok wcześniej w cyklu tygodniowym sprzedawał się w liczbie 145 524 egz.
Natomiast czwarte miejsce zajął „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w lipcu br. wynoszącym 131 241 egz. W lipcu ub.r. ukazując się co tydzień magazyn ten notował sprzedaż na poziomie 124 779 egz.
„Telemax” na cykl dwutygodniowy przeszedł od wydania, które się ukazało 31 marca br., a „Super TV” od numeru z 7 kwietnia br. Pisma te zwiększyły do 96 stron swoją objętość (wcześniej wynosiła ona 56 stron) i zdrożały z 1,20 zł do 1,50 zł (więcej na ten temat).
Ostatnią pozycję w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w lipcu br. na poziomie 48 857 egz. Magazyn ten w skali roku zanotował największą stratę w zestawieniu wynoszącą 13,23 proc.
Zobacz tabelę* wyniki tygodników „Tele Max” i „Super TV”
W lipcu 2014 roku w porównaniu do czerwca 2014 roku wszystkie tytuły zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu stracił „TV14” - było to 9,85 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.