Prasa 2014-05-27
1

„Świat Wiedzy” na czele pism popularnonaukowych, a „Newsweek Historia” - historycznych

Shutterstock.com Shutterstock.com

W lutym br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”, natomiast wśród magazynów historycznych na pierwsze miejsce awansował magazyn „Newsweek Historia”.

Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w lutym 2014 roku wyniosła 87 270 egz. i w porównaniu do lutego 2013 roku była ona niższa o 16,22 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 6,79 proc. i wyniosła 77 515 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej pierwsze miejsce należało do „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), której sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 34 491 egz. Tytuł ten miesięcznikiem jest od marca ub.r. a wcześniej przez dwa lata ukazywał się jako dwumiesięcznik.

Z pierwszej na drugą lokatę spadł magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w lutym br. wyniósł 30 846 egz., po spadku o 19,38 proc.

Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex), który rok wcześniej był drugi. Pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 43,01 proc. do poziomu 11 260 egz.

Zobacz tabelę

Autor: Michał Kurdupski

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas