W styczniu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”, a wśród magazynów historycznych pierwsze miejsce należało do „Focus Historii”. Wszystkie pisma zanotowały jednak spadki sprzedaży.
Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2014 roku wyniosła 104 005 egz. i w porównaniu do stycznia 2013 roku roku była ona niższa o 11,67 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 2,61 proc. i wyniosła 77 601 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej pierwsze miejsce należało do „Focusa Historia” (Grupa Burda). Pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 12,48 proc. do poziomu 32 011 egz.
Druga lokata należała do magazynu „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 30 397 egz. Tytuł ten miesięcznikiem jest od marca ub.r. (więcej na ten temat), a wcześniej przez dwa lata ukazywał się jako dwumiesięcznik.
Do ZKDP dotąd nie wpłynęła deklaracja wydawcy miesięcznika „21. Wiek” za styczeń br.
Zobacz tabelę
W styczniu 2014 roku w porównaniu do grudnia 2013 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem wśród pism popularnonaukowych i historycznych (o 25,11 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Focus Historia”. Z kolei najwięcej stracił „Świat Wiedzy” - było to 6,18 proc.