TVP1, TVP2, Polsat - to najpopularniejsze stacje 2008 roku. W tzw. grupie komercyjnej 16-49 liderem TVP1. Która stacja straciła najwięcej? Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem top 30 stacji w raporcie Wirtualnemedia.pl. Dane komentuje ekspert z OmnicomMediaGroup.
Liderem rynku telewizyjnego w styczniu 2008 roku była "Jedynka" - wynika z najnowszych danych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. W porównaniu z 2007 rokiem TVP1 zanotowała spadek udziału w rynku o 0,34 punktu proc. do poziomu 25,28 proc..
Druga w rankingu TVP2 straciła aż 2,67 punktu proc. (16,92 proc.). Trzecie miejsce obroniła telewizja Polsat, która zanotowała wzrost o 0,01 punktu proc. (16,07 proc.).
Na czwartej pozycji - spadek o 0,92 punktu proc. - znalazła się TVN (13,88 proc.).
Zobacz tabelęW grupie 16-49 - docelowej dla stacji komercyjnych - pozycję
lidera utrzymała TVP1.
W grupie 16-49 (miasta) na pozycji lidera znalazła się
TVP1.
KOMENTARZ DLA PORTALU WIRTUALNEMEDIA.PL
- Wydaje się że w bieżącym roku pogłębiać będzie się proces
przejmowania widowni największych stacji przez kanały tematyczne.
Łączny udział "dużych stacji" (TVP 1 i 2, Polsat, TVN) w grupie
16-49 wynosił w styczniu 72 %. Oznacza to 2 punkty procentowe
spadku w stosunku do grudnia i aż 4 punkty w stosunku do
analogicznego okresu zeszłego roku. Stacje niszowe będą odgrywać
więc coraz większą rolę, zwłaszcza w komunikacji skierowanej do
wąskich grup (mieszkańcy miast, z ponadprzeciętnym dochodem i
wykształceniem). Pamiętajmy jednak o skali zjawiska - w dalszym
ciągu nie jest możliwe skuteczne budowanie zasięgu wyłącznie w
oparciu o małe stacje.
Największym przegranym walki o widza jest TVP 2 - udział na
poziomie 16,9 % oznacza dla tej stacji utratę 1/8 widowni w
stosunku do stycznia zeszłego roku. Niewielki spadek zanotował
również TVN, podczas gdy Polsat i TVP 1 utrzymują poziomy
oglądalności z zeszłego roku.
Pośród stacji niszowych uwagę (czy też raczej brak uwagi) zwraca TV
Puls - wbrew zapowiedziom i oczekiwaniom części rynku, stacji tej
nie udało się zwiększyć widowni - komentuje Maciej Głuszak,
Software Development Manager OmnicomMediaGroup.