Telewizja 2008-02-04
0

Styczeń 2008: ostro w dół TVP2, słabo TV Puls

TVP1, TVP2, Polsat - to najpopularniejsze stacje 2008 roku. W tzw. grupie komercyjnej 16-49 liderem TVP1. Która stacja straciła najwięcej? Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem top 30 stacji w raporcie Wirtualnemedia.pl. Dane komentuje ekspert z OmnicomMediaGroup.

Liderem rynku telewizyjnego w styczniu 2008 roku była "Jedynka" - wynika z najnowszych danych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. W porównaniu z 2007 rokiem TVP1 zanotowała spadek udziału w rynku o 0,34 punktu proc. do poziomu 25,28 proc..

Druga w rankingu TVP2 straciła aż 2,67 punktu proc. (16,92 proc.). Trzecie miejsce obroniła telewizja Polsat, która zanotowała wzrost o 0,01 punktu proc. (16,07 proc.).

Na czwartej pozycji - spadek o 0,92 punktu proc. - znalazła się TVN (13,88 proc.).

Zobacz tabelę

W grupie 16-49 - docelowej dla stacji komercyjnych - pozycję lidera utrzymała TVP1.

Zobacz tabelę

W grupie 16-49 (miasta) na pozycji lidera znalazła się TVP1.

Zobacz tabelę



KOMENTARZ DLA PORTALU WIRTUALNEMEDIA.PL

maciejgluszak- Wydaje się że w bieżącym roku pogłębiać będzie się proces przejmowania widowni największych stacji przez kanały tematyczne. Łączny udział "dużych stacji" (TVP 1 i 2, Polsat, TVN) w grupie 16-49 wynosił w styczniu 72 %. Oznacza to 2 punkty procentowe spadku w stosunku do grudnia i aż 4 punkty w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku. Stacje niszowe będą odgrywać więc coraz większą rolę, zwłaszcza w komunikacji skierowanej do wąskich grup (mieszkańcy miast, z ponadprzeciętnym dochodem i wykształceniem). Pamiętajmy jednak o skali zjawiska - w dalszym ciągu nie jest możliwe skuteczne budowanie zasięgu wyłącznie w oparciu o małe stacje.

Największym przegranym walki o widza jest TVP 2 - udział na poziomie 16,9 % oznacza dla tej stacji utratę 1/8 widowni w stosunku do stycznia zeszłego roku. Niewielki spadek zanotował również TVN, podczas gdy Polsat i TVP 1 utrzymują poziomy oglądalności z zeszłego roku.

Pośród stacji niszowych uwagę (czy też raczej brak uwagi) zwraca TV Puls - wbrew zapowiedziom i oczekiwaniom części rynku, stacji tej nie udało się zwiększyć widowni - komentuje Maciej Głuszak, Software Development Manager OmnicomMediaGroup.

Autor: masz

Więcej informacji: polsat, tvn, tvp1, tvp2

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas