Wśród stron głównych największych portali liderem jest WP.pl, która w skali roku zyskała 2 mln użytkowników. Jeszcze większy wzrost osiągnęła Gazeta.pl, natomiast zmalały wyniki stron główny Interii i o2.pl.
W styczniu br. stronę główną WP.pl (Wirtualna Polska) odwiedziło 13,74 mln realnych użytkowników, czyli 48,96 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 586,94 mln odsłon, a każdy spędził średnio 59 minut i 33 sekundy - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Analogiczna witryna Onetu (Ringier Axel Springer Polska) zanotowała znacznie mniej użytkowników i odsłon - odpowiednio 12,62 mln i 493,8 mln, natomiast dłuższy przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego - 60 minut i 29 sekund.
Strona główna Gazeta.pl (Agora) miała 5,94 mln użytkowników, 116 mln odsłon oraz 33 minuty i 55 sekund średniego czasu korzystania, natomiast konkurentka z Interii przy 4,82 mln odwiedzających zanotowała 228,71 mln odsłon oraz 69 minut i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania.
Natomiast na stronie głównej o2.pl (Wirtualna Polska) 1,39 mln internautów wykonało 19,79 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie po godzinie, 58 minut i 33 sekundy. Witryna niedawno została udostępniona a nowej odsłonie.
W porównaniu ze styczniem ub.r. strona główna WP.pl zyskała 2,06 mln użytkowników (17,7 proc.), dzięki czemu jej zasięg wzrósł o 8,11 pkt proc. (19,8 proc.). Jednocześnie liczba odsłon zmalała o 587,9 tys. (0,1 proc.), a średni czas korzystania przez odwiedzającego o 12 minut i 28 sekund (17,3 proc.).
Natomiast analogiczna witryna Onetu przy wzroście zasięgu o 2,48 pkt proc. (5,8 proc.) zanotowała spadek liczby odsłon o 34,58 mln (6,5 proc.) oraz 5 minut i 53 sekundy średniego czasu korzystania (8,9 proc.).
Internet
|
WP.pl liderem w informacjach i publicystyce. RadioZET.pl i TVN24.pl przed Gazeta.pl, mocno w górę Fakt.pl i naTemat.pl (TOP10)
|
Zdecydowanie największy wzrost osiągnęła strona główna Gazeta.pl. Zyskała 2,65 mln użytkowników (80,4 proc.), 9,64 pkt proc. zasięgu (83,7 proc.) oraz 11,59 mln odsłon (11,1 proc.), za to przeciętny czas korzystania z niej skurczył się aż o 28 minut i 45 sekund (45,9 proc.).
Natomiast strony główne Interia.pl i o2.pl zanotowały spadki. Pierwsza witryna straciła 180,6 tys. odwiedzających (3,6 proc.), 0,32 pkt proc. zasięgu (1,8 proc.), 17,71 mln odsłon (7,2 proc.) oraz 10 minut i 46 sekund średniego czasu korzystania (13,5 proc.), a druga - 880,2 tys. użytkowników (38,7 proc.), 2,99 pkt proc. zasięgu (37,6 proc.) i 9,59 mln odsłon (32,6 proc.) przy wzroście przeciętnego czasu korzystania o 7 minut i 35 sekund (6,8 proc.).