W I kwartale 2017 r. na całym świecie sprzedano 36,2 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż tabletów w I kwartale 2017 r. zmalała o 8,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016 (39,6 mln). To już dziesiąty kwartał z rzędu zakończony spadkiem w ujęciu rocznym, przy czym w pięciu poprzednich spadki te były dwucyfrowe.
Jeszcze gorszą statystyką może pochwalić się Apple, które odnotowało trzynasty z rzędu spadek rok do roku - tym razem o 13 proc., z 10,3 miliona do 8,9 miliona sztuk. Pomimo tego producent iPadów utrzymuje pozycję lidera rynku, z udziałem na poziomie 24,6 proc. (spadek o 1,3 pkt. proc. r/r).
Drugi w rankingu Samsung również zanotował spadek sprzedaży swoich tabletów (o 1,1 proc., do 6 mln sztuk), ale jednocześnie wzrósł jego rynkowy udział - z 15,2 proc. do 16,5 proc.
Tymczasem trzecie w zestawieniu Huawei, jako jedyna firma w Top 5, odnotowało wzrost sprzedaży rok do roku - o 31,7 proc., z 2 milionów do 2,7 miliona urządzeń, co pozwoliło wyraźnie zwiększyć udział w rynku (z 5,1 proc. do 7,4 proc.).
Top 5 rankingu największych sprzedawców tabletów na świecie uzupełniają Amazon.com i Lenovo.