Wszystkie magazyny dla młodzieży zanotowały w 2011 roku spadki sprzedaży ogółem, najwięcej straciły miesięczniki “Popcorn” i “Dziewczyna”. Liderem segmentu z dużą przewagą nad konkurentami pozostało “Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że będący liderem dwutygodnik „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) zanotował w 2011 roku średnią sprzedaż ogółem na poziomie 199 083 egz. i stratą względem 2010 r. wynoszącą 2 proc. - najmniejszą w zestawieniu.
Na drugim miejscu utrzymał się miesięcznik “Twist” (Wydawnictwo Bauer), który sprzedał się w liczbie 89 974 egz., notując spadek o 11,06 proc. Podium zamyka także wydawany przez Bauera magazyn “Bravo Girl”, który w marcu ub.r. przekształcony został z miesięcznika w dwutygodnik. Jego średni wynik w 2011 roku zmalał o 9,25 proc. do 87 709 egz.
Największy spadek w rankingu dotknął zajmującego siódme i zarazem ostatnie miejsce miesięcznika “Dziewczyna” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem poszybowała w dół aż o 44,71 proc. i wyniosła 39 730 egz.
Z kolei wydawany przez Springera “Popcorn”, plasujący się na piątej lokacie, także stracił bardzo dużo, bo 41,20 proc., a jego średnia sprzedaż uplasowała się na poziomie 51 698 egz. Wydawnictwo w styczniu br. zdecydowało o zaprzestaniu wydawania obu miesięczników, ale od marca br. reaktywowało je wydawnictwo BPV Polska (dowiedz się więcej).
Zobacz tabelę
W grudniu ub. r. liderem sprzedaży ogółem także było “Bravo”, którego wynik względem grudnia 2010 r. zmalał o 9,66 proc. do 183 051 egz. Na drugim miejscu znalazł się “Twist” (75 852 egz., spadek o 7,70 proc.), a trzeci był “13 Magazyn Nastolatki” (Egmont Polska; 67 918 egz., największy wzrost, wynoszący 102,73 proc.).
Najwięcej w grudniu stracił “Popcorn”. Jego sprzedaż poszybowała w dół o 75,78 proc. i wyniosła raptem 16 594 egz.
Zobacz tabelę