W I półroczu 2009 roku spadła sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich - najwięcej stracił 'Dziennik' i 'Parkiet', najmniej 'Gazeta Prawna' i 'Fakt'. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje
"Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska.
Sprzedaż gazety w I półroczu 2009r. wyniosła 474 628 egz., czyli o
7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku - wynika z
najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych
przez portal Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety
Wyborczej" (Agora) wyniosła 354 067 egz. Jest to wynik o
14 proc. słabszy niż w I półroczu 2008 roku.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express"
(Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 5 proc. do 196 916
egz.
Za podium znalazła się "Rzeczpospolita"
(Presspublika), która zanotowała spadek o 14 proc. W I półroczu br.
tytuł sprzedawał się w ilości 121 794 egz
Na piątym miejscu "Dziennik" (Axel Springer
Polska) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 83 599 egz. (spadek o
38 proc.).
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.