W listopadzie 2008 roku spadła sprzedaż siedmiu dzienników ogólnopolskich. Swój wynik poprawiły tylko dwa tytuły: Super Express i Gazeta Prawna. Szczegóły w specjalnym raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w listopadzie 2008 r. wyniosła 481 622 egz., czyli 7,3 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2007 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 373 614 egz. Jest to wynik o 13 proc. gorszy niż w listopadzie 2007 roku.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zwiększył swoją sprzedaż o 0,5 proc. do 202 713 egz.
Tuż za podium znalazła się "Rzeczpospolita" (Presspublika), która zanotował spadek o 17 proc. W listopadzie br. tytuł sprzedawał się w ilości 130 189 egz.
Na piątym miejscu znalazł się "Dziennik" (Axel Springer Polska)
ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 77 758 egz. (spadek o 53
proc.).
W listopadzie br. w porównaniu z październikiem br. spadła
sprzedaż większości tytułów ogólnopolskich - najwięcej stracił
"Dziennik".
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.