Serwis Spotify ujawnił niektóre wyniki finansowe dotyczące 2016 roku. Okazuje się, że firma wypracowała przychody na poziomie 3,3 miliarda dolarów, jednocześnie jednak zanotowała stratę w wysokości 390 milionów. Obecnie z serwisu na całym świecie korzysta 140 milionów internautów.
Z dokumentów opublikowanych przez Spotify wynika, że osiągnięta w ub.r. kwota przychodów w wysokości 3,3 mld dol. jest o 50 proc. wyższa niż rok wcześniej.
W raportowanym okresie Spotify wykazał stratę operacyjną wynoszącą 390 mln dol. Globalna liczba użytkowników platformy to obecnie ponad 140 mln, jednak firma nie podała ilu użytkowników z tej bazy to płatni subskrybenci. Pozostaje więc opierać się na danych ujawnionych przez Spotify w marcu br., gdy skala odbiorców korzystających z płatnych kont premium sięgnęła 50 mln.
W swoim sprawozdaniu serwis poinformował, że w ciągu najbliższych 2 lat wypłaci wytwórniom płytowym i twórcom z górą 2 mld dol. Duża część tej kwoty trafi na konta Universal Music Group oraz koncernu Merlin reprezentującego większość niezależnych artystów obecnych w ofercie Spotify.