Komisja Etyki Reklamy uznała, że spot napoju Minerado narusza kodeks branżowy. W reklamie produkt jest porównywany z napojem Caprio.
Sprawa rozpatrzona przez Komisję Etyki Reklamy dotyczył telewizyjnego spotu Minerado, w którym jest podkreślane, że ten napój - w przeciwieństwie do Caprio - nie zawiera nie tylko cukru, lecz również sztucznych słodzików. Zarządzająca tą drugą marką firma Maspex zarzuciła przekazowi, że za pośrednictwem muzyki z horrorów wywołuje lęk u konsumentów, nadużywa ich zaufania i wprowadzając ich w błąd. Reklamę oskarżono również o dyskredytowanie Caprio oraz opieranie się na nieporównywalności i niesubstytucyjności produktów.
Odpowiedzialna za tę kampanię i markę Minerado firma Agros Nova broniła się, twierdzą, że taki przekaz spełnia warunki rzetelnej reklamy porównawczej, służąc interesom ożywionej konkurencji i informacji publicznej. Przedstawiciele przedsiębiorstwa zwrócili uwagę, że we wcześniejszej kampanii Caprio sugerowano, że ten napój nie jest dodatkowo dosładzany, podczas na jego opakowaniu o obecności słodziku informuje nie napis, tylko symbol, którego zwykły konsument nie rozumie. Z tego powodu Agros Nova wprowadzając na rynek Minerado zdecydowała się na tak jednoznaczny przekaz, który jednak w jej opinii posługuje się wyważonymi środkami perswazyjnymi i nie dyskredytuje Caprio, zachęcając przede wszystkim konsumentów do podejmowania świadomych decyzji zakupowych.