W styczniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Ekran TV”. Zyskały jednak „Tele Max” i „Super TV”, które rok wcześniej były jeszcze tygodnikami.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2015 roku wyniosła 351 231 egz. Była ona o 10,05 proc. mniejsza niż w analogicznym miesiącu 2014 roku.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 199 098 egz., po spadku o 3,24 proc.
Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 163 306 egz., podczas gdy rok wcześniej w cyklu tygodniowym sprzedawał się w liczbie 159 416 egz.
Natomiast czwarte miejsce zajął „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w styczniu br. wynoszącym 145 378 egz. W styczniu 2014 roku ukazując się co tydzień magazyn ten notował sprzedaż na poziomie 140 605 egz.
„Telemax” na cykl dwutygodniowy przeszedł od wydania, które się ukazało 31 marca ub.r., a „Super TV” od numeru z 7 kwietnia ub.r. Pisma te zwiększyły do 96 stron swoją objętość (wcześniej wynosiła ona 56 stron) i zdrożały z 1,20 zł do 1,50 zł (więcej na ten temat).
Ostatnią pozycję w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w styczniu 2015 roku na poziomie 54 884 egz. Magazyn ten w skali roku zanotował największą stratę w zestawieniu wynoszącą 15,79 proc.
Zobacz tabelęW styczniu 2015 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku wszystkie tytuły zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu stracił magazyn „TV 14” - było to 14,60 proc.
Zobacz tabelę
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.