Agencja reklamowa Graffiti zaprojektowała nowe logo dla miasta Sosnowiec. Komisja konkursowa pod przewodnictwem profesora Romana Kalarusa jednogłośnie opowiedziała się za projektem nadesłanym przez agencję Graffiti. Logo poparli również w wolnym głosowaniu internauci.
- Naszym zadaniem było pokazanie miasta Sosnowiec jako nowoczesnego centrum biznesu, kultury - powiedział Włodzimierz Rajczyk - właściciel agencji Graffiti. Kolor granatowy podkreśla jego przedsiębiorczość. Z tego źródła wychodzi siedem dróg symbolizujących sąsiadujące miasta, wspólne przedsięwzięcia, otwartość i współpracę. Intensywnie zaznaczony środek okręgu stanowi źródło działań rozwojowych dla miasta i regionu. Jako miasto - łącznik Sosnowiec integruje wielość tradycji i postaw w ludzi aglomeracji śląskiej.
Tożsamość kolorów znaku i napisu Sosnowiec jednoznacznie wskazuje, co znajduje się w centrum tejże aglomeracji. Dynamicznie rozchodzące się ramiona wskazują na kreatywność podejmowanych działań a zastosowanie zielonego koloru podkreśla przyjazną atmosferę spokoju i równowagi - swoistą "symbiozę" miast. Forma samego znaku niesie ze sobą nowoczesność i innowacyjność. Sosnowiec łączy ludzi (i miasta regionu) będąc miejscem spotkań - dodał Włodzimierz Rajczyk.
Na konkurs nadesłano ponad 150 prac z terenu całego kraju.