Poniedziałkowy odcinek serialu “M jak miłość”, w którym zginęła Hanka Mostowiak, obejrzało 8,36 mln widzów. To jeden z najlepszych wyników w tym roku, ale nie rekordowy.
Udział TVP 2 w czasie emisji odcinka wyniósł 49,88 proc. w grupie 4+ i 46,34 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Dwójka nie dała szans konkurencji w tym paśmie - Polsat zanotował bowiem 12,79 proc. udziału (film “Obcy kontra Predtaor), TVN - 11,18 proc. (“W11 - Wydział Śledczy”), a TVP 1 raptem 4,83 proc. (“Kontrym”).
Zobacz tabelę
Poniedziałkowy odcinek miał o ponad milion widzów więcej od średniej oglądalności “M jak miłość” w bieżącym sezonie jesiennym. Wynosi ona bowiem 7,4 mln przy udziale na poziomie 45,58 prtoc. I 40,17 proc.
>>> „M jak miłość” ogląda ciągle 7 mln widzów
Epizod ze śmiercią Hanki był najpopularniejszym odcinkiem pokazanym w TVP 2 od poczatku sezonu, który ruszył we wrześniu br., ale nie był najchętniej oglądany w tym roku - zajął bowiem czwarte miejsce. Najwięcej widzów włączyło “M jak miłość 18 stycznia br. - było to 8,41 mln osób. Ale np. w 2010 serial gromadził nawet ponad 9 mln widzów.
Zobacz tabelę
O tym, że Małgorzata Kożuchowska odchodzi z “M jak miłość”, a w konsekwencji grana przez nią Hanka umrze w serialu media informowały już od pół roku. Na ten temat pojawiło się setki artykułów, głównie w mediach tabloidowych i showbiznesowych, a wczoraj niektóre z nich relacjonowały nawet na żywo przebieg całego odcinka serialu. Do internetu wyciekł też filmik z wczorajszego odcinka.
>>> “M jak miłość” promuje firmę windykacyjną
Sprawa zyskała też duży oddźwięk w social media. Na Facebooku powstały liczne wydarzenia i grupy związane ze śmiercią Hanki, traktujące ten fakt z przymrużeniem oka. Największą liczbę fanów - prawie 280 tys. - zyskała dotąd strona “Hanka z M jak miłość nie żyje”.
“M jak miłość” nadawane jest w TVP 2 od 2000 roku. Od wielu lat pozostaje najpopularniejszym polskim serialem.