W styczniu TVN24 była liderem stacji tematycznych. Który kanał muzyczny, dla dzieci, sportowy, filmowy widzowie wybierali najchętniej? Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem top 30 stacji w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Liderem kanałów tematycznych w styczniu 2010 roku była telewizja TVN24 - wynika z najnowszych danych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
W porównaniu z 2009 rokiem TVN24 zanotowała spadek udziału w rynku o 0,07 punktu proc. do poziomu 2,95 proc.. Drugi kanał w rankingu - Disney Channel - stracił 0,03 punktu proc. (0,86 proc.), utrzymując pozycję lidera kanałów dziecięcych (tuż za nim Mini Mini i Cartoon Network).
Wśród stacji muzycznych widzowie najchętniej wybierali Vivę Polska 0,54 proc. widowni (0,59 proc. w tym samym miesiącu 2009 r.). Za nią znalazły 4 fun TV i MTV.
Liderem w segmencie kanałów sportowych był Eurosport, który miał 0,78 proc. udziału w rynku (0,63 proc. przed rokiem), a za nim w zestawieniu znalazł się Polsat z 0,59 proc. udziału w rynku (0,29 w 2009 r.).
Najchętniej oglądanym kanałem filmowym był AXN (spadek z 0,96 proc. do 0,66 proc.). Drugie miejsce należało do kanału Kino Polska, a pierwszą trójkę uzupełniło Ale kino! z wynikiem 0,35 proc..
Na czele stacji dokumentalnych znalazł się kanał Discovery, który z udziałem wynoszącym 0,74 proc. wyprzedził stację Discovery World, mającą 0,57 proc. udziału. Oba kanały zanotowały wzrosty – znacznie większy dotyczył Discovery Science, bo wyniósł aż 0,51 pkt. proc. (wzrost o 0,26 pkt. proc.)
Liderem na rynku kanałów lifestylowych był TVN Style przed TVN Turbo (odpowiednio 0,38 proc. i 0,36 proc. udziału w rynku).
Zobacz tabelę
W grupie 16-49, czyli docelowej dla stacji komercyjnych, pozycję lidera wzmocniła telewizja TVN24.
W grupie 16-49 (miasta) zdecydowanym liderem TVN24 przed kanałem dla dzieci Mini Mini.