W lipcu 2009 r. - w porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej - spadła sprzedaż większości największych gazet regionalnych. Pozycję lidera utrzymała "Gazeta Pomorska". Raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* wśród dzienników regionalnych została "Gazeta Pomorska" (Media Regionalne) ze średnią 77 047 egz. (rok wcześniej 78 283 egz.) - wynika z lipcowych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Drugie miejsce zajęła "Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse) - 76 312 egz. (rok wcześniej 75 020 egz.) a na trzecim uplasował się "Express Ilustrowany" (Polskapresse) - 48 842 egz. (wzrost sprzedaży o 6 proc.).
Zobacz tabelę
Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to spadła
sprzedaż większości największych dzienników
regionalnych.
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórych mediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.