Prasa 2015-06-25
0

„Skarb” dogania „Twój Styl”. Dane o czytelnictwie miesięczników i dwumiesięczników

W okresie od listopada ub.r. do kwietnia br. najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce był „Twój Styl”, a z 15. na 2. miejsce awansował „Skarb”. Natomiast na czele dwumiesięczników był „Komputer Świat Twój Niezbędnik” - wynika z badania PBC opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.

Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od listopada 2014 roku do kwietnia 2015 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 9,09 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 12,27 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął wydawany dla sieci drogerii Rossmann miesięcznik „Skarb” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był 15. W analizowanym okresie czytany był on przez 8,24 proc. respondentów (wzrost o 2,84 pkt. proc.). Tytuł poza drogeriami jest też dostępny w kioskach.

Na ostatniej pozycji podium w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 6,34 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 2,88 pkt. proc. W okresie od listopada 2013 roku do kwietnia 2014 roku tytuł ten był drugi.

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazło się pięć miesięczników poradnikowych dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, popularnonaukowym, budowlanym, kulinarnym i wnętrzarskim.

Zobacz tabelę

W tej grupie wiekowej 16-59 lat trzy czołowe miesięczniki miały większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat.

Zobacz tabelę

Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem był „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od listopada 2014 roku do kwietnia 2015 roku jego czytanie zadeklarowało 1,51 proc. pytanych, po spadku o 0,60 pkt. proc.

Zobacz tabelę

 

Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej czołowe trzy dwumiesięczniki miały lepsze wyniki czytelnictwa niż w grupie wiekowej 15-75.

Zobacz tabelę

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2013 do kwietnia 2014 roku na losowej próbie 21 220 przypadków oraz od listopada 2014 do kwietnia 2015 roku na losowej próbie 13 559 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 10 765 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W okresie od listopada 2014 roku do lutego 2015 roku nie był badany miesięcznik „Women's Health”, w okresie od listopada 2014 roku do grudnia 2014 roku - miesięczniki „Detektyw” i „Życie na Gorąco Retro”, w listopadzie 2014 roku - miesięcznik „Uroda Życia”, od października 2014 roku do lutego 2015 roku - dwumiesięcznik „Samo Zdrowie” i w marcu 2015 roku - dwumiesięcznik „Women's Health”.

 

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: Skarb, Twój Styl, miesięcznik, dwumiesięcznik, PBC

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas