W czołówce dzienników z największymi wpływami z reklam przez dziesięć miesięcy br. tylko trzy tytuły zarobiły więcej niż rok wcześniej: „Rzeczpospolita”, „Puls Biznesu” i „Nasze Miasto”. Pozostałe zanotowały spadki przychodów, największy - „Metro”.
Marketerzy na reklamy w dziennikach wydali w okresie od stycznia do października br. blisko 1,3 mld zł - wynika z danych cennikowych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl. Było to niemal tyle samo (jedynie 0,2 proc. mniej) co w analogicznym okresie ub.r
Wzrosty osiągnęły „Rzeczpospolita”, „Puls Biznesu” i „Nasze Miasto”. Wpływy reklamowe pierwszego tytułu zwiększyły się o 18,2 proc. - do 88,4 mln zł. „Puls Biznesu” zarobił o 18 proc. więcej w skali roku - 26,1 mln zł, a „Nasze miasto” - o 11,3 proc. więcej (26,5 mln zł).
Prasa
|
Tylko "Parkiet" i "Rzeczpospolita" na plusie. „Przegląd Sportowy” z największym spadkiem w trzech kwartałach
|
Największy spadek wpływów reklamowych miał w omawianym okresie dziennik „Metro” (od 3 września przemianowany na „Metrocafe.pl”) - 77,9 mln zł, 7,7 proc. mniej niż rok wcześniej.
Na reklamy w dzienniku „Polska” marketerzy wydali 4,5 proc. mniej niż przed rokiem (184,2 mln zł), a w „Fakcie” - 2,9 proc. mniej (140,6 mln zł). Wartość reklam opublikowanych na łamach „Dziennika Gazety Prawnej” wyniosła w tym roku 47,7 mln zł, czyli 2,1 proc. mniej, a w „Super Expressie” - 101,3 mln zł , czyli 1 proc. mniej.
![]() |
„Viva” reklamowo przed „Tele Tygodniem”. Liderem „Twój Styl”, w dół „Newsweek Polska” (Top 10)
|