Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w sierpniu 2019 roku były o 7 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,01 mln spotów reklamowych, o 3,80 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 18,34 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 17,99 tys. godzin).
Telewizja
|
TVP1 nowym liderem w sierpniu po wzroście o 32 proc. Grupa komercyjna należała do Polsatu i TVN
|
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 1,70 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 7,43 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 216,95 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 4,97 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 1,18 proc. do 179,16 mln zł.
Podium uzupełnia TVP1 (91,01 mln zł; wzrost o 23,89 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP2 (70,10 mln zł; + 23,89 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się Stopklatka TV z wpływami na poziomie 33,48 mln zł i wzrostem o 32,66 proc.
Najwięcej na reklamę w telewizji - 130,53 mln zł - w sierpniu 2019 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 15,44 proc. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (50,32 mln zł; w dół o 22,43 proc.) i Polpharma (49,73 mln zł; + 25,37 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.