W lipcu br. polskie czasopisma cennikowo zarobiły z reklam 12 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły przychody „Gali” i „Świata Kobiety”, za to duży spadek zanotowała „Polityka”.
Dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe przychody reklamowe magazynów bez autopromocji były dokładnie o 11,9 proc. większe niż rok wcześniej. Przy uwzględnieniu autopromocji ten wzrost był minimalnie mniejszy, natomiast wydatki na autopromocję zwiększyły się o 11,2 proc.
>>> Gazety z reklam w lipcu : „GW”, „Rz” i „Fakt” w dół, „Echo Miasta” i „SE” w górę
„Gala” (G+J Polska) i „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer) prawie podwoiły w skali roku swoje cenikowe przychody reklamowe - pierwszy magazyn zarobił z reklam 97,5 proc. więcej, a drugi - 82,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast o 67 proc. wzrosły wpływy reklamowe „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer) i „Angory” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś).
>>> „Poradnik Domowy” nowym liderem, „Olivia” w dół o 40 proc.
Wzrosty przychodów reklamowych powyżej średniej dla całego segmentu zanotowały też „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - 21,6 proc., „Wprost” (AWR Wprost) - 17,8 proc. i „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - 12,8 proc. Więcej niż rok wcześniej z reklam zarobiły też „Viva!” (Edipresse Polska) - o 10,6 proc., „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) - o 9,2 proc., oraz „Claudia” (G+J Polska) - o 4,9 proc.
>>> Sprzedaż tygodników opinii w I półroczu. Kto liderem?
Ogółem wszystkie magazyny z pierwszej dziesiątki w lipcu br. zarobiły z reklam więcej niż rok wcześniej. Z czołówki zestawienia wypadły za to „Przyjaciółka”, „Tele Program” i „Polityka”. Przy czym cennikowe wpływy reklamowe „Polityki” były w minionym miesiącu aż o 42 proc. niższe niż w lipcu ub.r.
Zobacz tabelę