Technologie 2021-01-04
1

Rynek mobilnej reklamy AR w górę dzięki iPhone’owi 12

iPhone 12 iPhone 12

Wprowadzenie skanera LiDAR do najnowszej generacji iPhone'ów to przełom dla rynku mobilnej reklamy wykorzystującej rzeczywistość rozszerzoną. Według firmy badawczej ARtillery Intelligence, jego wartość w najbliższych latach wzrośnie kilkukrotnie.

Firma eMarketer, która powołuje się na najnowszy raport ARtillery Intelligence, podkreśla, że iPhone 12 Pro był pierwszym telefonem wyposażonym w skaner LiDAR, który umożliwia korzystanie z bardziej wyrafinowanych rozwiązań AR.

Zastosowana przez Apple technologia sprawia, że rozszerzona rzeczywistość jest bardziej dostępna, zdecydowanie upraszczając i przyspieszając proces pomiaru danego pomieszczenia i umieszczania w nim obiektów. Daje to także o wiele większe możliwości twórcom reklam, co powinno napędzić tempo wzrostu wydatków na mobilną reklamę AR.

ARtillery Intelligence szacuje, że przed premierą serii iPhone 12, globalny przychód z mobilnej reklamy AR wzrósł z ok. 0,5 mld dolarów w 2019 roku do 1,41 mld dolarów w roku 2020. Kolejne lata mają przynieść znaczące przyspieszenie, od 2,41 mld dolarów w 2021 roku do ponad 8 mld dolarów w roku 2024.

Michael Boland, CEO i główny analityk ARtillery Intelligence, podkreśla, że dzięki skanerowi LiDAR doświadczenia z rozszerzoną rzeczywistością są łatwo dostępne dla użytkowników, a to stanowi główny wymóg dotarcia AR bliżej mainstreamu. Porównuje to do przełomu jakim okazały się przednie aparaty w smartfonach i opartego na nich sukcesu social selfie.

Poza reklamami, firma badawcza przewiduje szybki rozwój całego runku mobilnej AR. W 2024 r. jego wartość ma sięgnąć nieco ponad 21 mld dolarów, w porównaniu do niecałych 4 mld dolarów w roku 2019 oraz 6,2 mld dolarów w roku 2020.

Autor: km

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas