RIM chce ceną zagrozić dominacji Apple na rynku tabletów wprowadzając na rynek BlackBerry PlayBook.
Zaprezentowany we wrześniu przez kanadyjskiego producenta tablet BlackBerry Playbook (więcej na ten temat) trafi do sprzedaży w USA na początku przyszłego roku. Jim Balsillie, jeden z dyrektorów wykonawczych RIM, zapowiedział właśnie, że urządzenie będzie oferowane w cenie poniżej 500 dolarów.
Dla porównania, iPad - w zależności od pojemności i wsparcia dla 3G - kosztuje obecnie od 499 do 829 dolarów.
Oba tablety w wielu punktach się różnią. Przykładowo BlackBerry Playbook ma mniejszy, 7-calowy ekran dotykowy (iPad - 9,7 cala), ale więcej pamięci RAM (1 GB wobec 256 MB). W przeciwieństwie do konkurenta, tablet RIM posiada też wyjście wideo HDMI, dwie kamery i wsparcie dla technologii Flash. Poza tym kanadyjska firma kieruje swoje urządzenie przede wszystkim do użytkowników biznesowych.
Poza USA BlackBerry PlayBook ma pojawić się w II kwartale 2011 roku.