Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od lutego do kwietnia br. należała do RMF FM. Rozgłośnia ta pochwalić się też mogła największym wzrostem udziału, z kolei największe spadki zanotowały Jedynka i Trójka.
RMF FM było najczęściej wybieraną stacją przez mieszkańców naszego kraju w okresie od lutego do kwietnia 2013 roku - pokazuje najnowsza fala badania Radio Track Millward Brown, przygotowana dla portalu Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku RMF FM zyskało 2,4 pkt. proc. do 26,4 proc.
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET, które zyskało 0,3 pkt. proc. (15,6 proc.), a ostatnie miejsce podium należało do Jedynki (spadek o 1,5 pkt. proc. do 10,3 proc.).
Czwarte miejsce przypadło dla Programu III Polskiego Radia, który w ciągu roku zmniejszył swój udział w rynku radiowym o 1,4 punktu proc. (7,2 proc.).
Na piątym miejscu uplasowało się Radio Maryja, które straciło 0,6 pkt. proc. (2,4 proc.).
Zobacz tabelę
Dane o rynku radiowym za ostatni rok.
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.