Większość tygodników opinii zanotowało w marcu br. spadki sprzedaży. Liderem pozostał “Gość Niedzielny”, a na drugiej pozycji uplasował się tygodnik “Uważam Rze”, który wyprzedził “Politykę”. Najwięcej stracił “Przekrój”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w marcu br. wyniosła 141 954 egz. i była o 4,07 proc. niższa niż w marcu 2010 roku.
Na drugiej lokacie w rankingu znalazł się wprowadzony na rynek w lutym br. tygodnik “Uważam Rze” (Presspublica). Jego średnia sprzedaż ogółem w trzecim miesiącu br. ukształtowała się na poziomie 140 681 egz. (więcej na ten temat).
>>> ZKDP: nierzetelne dane "Wprost". Wniosek o naganę
Na trzecie miejsce z drugiego spadła “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wynik sprzedażowy zmalał o 0,69 proc. do 133 183 egz.
Największy wzrost w zestawieniu zanotowała - tak jak w poprzednich miesiącach - “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), zajmująca szóstą lokatę. Jej sprzedaż ogółem w marcu br. poszła do góry aż o 164,54 proc. w stosunku do marca ub.r. i wyniosła 68 708 egz.
>>> Dane za luty: “Uważam Rze” wyżej od “Newsweeka” i “Wprost”
Najwięcej stracił natomiast siódmy w zestawieniu “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Jego wynik zmalał o 13,77 proc. i wyniósł 35 757 egz.
Zobacz tabelę
Porównując dane z marca br. do danych z lutego br. widać, że największy wzrost sprzedaży ogółem zanotował tygodnik “Uważam Rze”, który w lutym zadebiutował na rynku. Najwięcej (4,97 proc.) stracił z kolei “Przekrój”.
Zobacz tabelę
Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem w marcu br. był niezmiennie “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem wzrosła o 8,5 proc. i wyniosła 357 173 proc.
Uwaga! Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelce umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.