W 2010 roku Kompania Piwowarska na reklamy telewizyjne przeznaczyła prawie połowę więcej środków niż rok wcześniej, za to Grupa Żywiec – 20 proc. mniej. O wiele więcej niż producenci napojów wydały na to firmy z kategorii „Żywność”.
Z danych TNS OBOP wynika, że największe koncerny żywnościowe w Polsce zwiększyły w ub.r. wydatki na reklamy telewizyjne. I tak liderujący pod tym względem Unilever Polska cennikowo przeznaczył na to 17 proc. więcej niż w 2009 roku, a Nestle Polska – 15 proc. więcej. Jeszcze bardziej wzrosły te wydatki w przypadku Danone i Ferrero Polska – odpowiednio o 30 i 35 proc. Natomiast Mars Polska przeznaczył na promocję w telewizji 8 proc. więcej niż rok wcześniej.
Z kolei wśród producentów napojów najwięcej na reklamy telewizyjna wydała Coca-Cola Poland Services – 27 proc. więcej niż w 2009 roku. Jeszcze bardziej – o 48 proc. zwiększyła te wydatki Kompania Piwowarska. Z drugiej strony telewizyjne budżety reklamowe zmniejszyły Grupa Żywiec i Pepsi-Cola General Bottlers Poland – odpowiednio o 20 i 4 proc. Carlsberg Polska w 2009 roku nie znalazł się w piątce największych reklamodawców telewizyjnych z segmentu „Napoje”.
Zobacz tabelę